Veelgestelde vragen

U kunt de volgende boetes aanmelden:

1. Verkeersboetes herkenbaar aan de letter M.  Deze verkeersboetes worden opgelegd op grond van de Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften (Wahv).

Bijvoorbeeld boetes voor:

  1. te hard rijden
  2. parkeren waar het niet mag
  3. telefoon vasthouden tijdens het rijden
  4. niet voldoen aan de helmplicht
  5. niet voeren van fietsverlichting
  6. onnodig links rijden
  7. dubbel parkeren
  8. parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats
  9. door rood rijden
  10. schenden geslotenverklaring
  11. geen gordel dragen
  12. kruispunt blokkeren
  13. fout parkeren
  14. rechts inhalen waar verboden is
  15. niet stoppen voor stopbord

2. Parkeerboetes (naheffingsaanslag parkeerbelasting)

Deze boetes worden opgelegd door de gemeente en wordt een naheffingsaanslag parkeerbelasting genoemd. Deze boete (naheffing) krijg je als je geen of weinig parkeergeld hebt betaald.

Let op! Wij behandelen geen Strafbeschikking.

Onze diensten zijn volledig kosteloos voor u als klant.

Wij werken namelijk op no cure, no pay basis

Het volgende is belangrijk voor u om te weten.

  1. Wanneer wij bezwaar maken tegen een (verkeers)boete,
  2. Ontvangen wij een wettelijke vergoeding voor de gemaakte kosten van de overheid indien we de zaak winnen.
  3. Bij verlies krijgen we geen vergoeding en brengen we geen kosten bij u in rekening.
  4. Vanaf 1 januari 2024 wordt proceskostenvergoeding, dus bij winst op uw rekening gestort. 
  5. Deze vergoeding komt ons kantoor toe, omdat wij u hebben bijgestaan als professioneel rechtsbijstandverlener.
  6. Indien u de vergoeding ontvangt bent u verplicht om dit binnen 7 dagen door te storten op onze rekening.

Zo houden we onze diensten volledig kosteloos voor u of we nou winnen of verliezen. 

Vanaf 1 januari 2024 wordt de proceskostenvergoeding bij WINST van de zaak op de rekening gestort op wiens naam de boete staat. 

U maakt na ontvangst van de vergoeding binnen 7 dagen de proceskostenvergoeding over op onze rekening.

Indien u de ons toekomende proceskostenvergoeding niet overmaakt, zullen wij de zaak overdragen aan een incassobureau. 

Ter illustratie hebben wij  een voorbeeld van een gewonnen zaak voor u:

Stel, u hebt een boete gekregen van โ‚ฌ200,- en die heeft u betaald aan CJIB. 

U besluit om MREO in te schakelen.

MREO vecht deze boete aan en wint ook.

U krijgt dan bijvoorbeeld โ‚ฌ600,- op uw bankrekening gestort.

โ‚ฌ200,- voor de betaalde boete en โ‚ฌ400,- aan vergoeding voor rechtsbijstand.

De โ‚ฌ400,- vergoeding voor rechtsbijstand moet u dan binnen 7 dagen betalen aan MREO. 

Zo blijven uw totale kosten โ‚ฌ0,-. 

Bij verlies van de zaak bent u uiteraard niets verschuldigd.

Zoals hierboven al verteld wordt vanaf 1 januari 2024 de proceskostenvergoeding bij winst op uw rekening gestort. 

Deze vergoeding komt ons kantoor toe, omdat wij u hebben bijgestaan als professioneel rechtsbijstandverlener.

Indien u de vergoeding ontvangt bent u verplicht om dit door te storten op onze rekening.

Hiervoor sturen wij u keurig een factuur.

Via deze link kunt u eenvoudig de boete aanmelden:

BOETE AANMELDEN

Wij zullen bezwaar  instellen bij de officier van justitie en zo nodig beroep instellen tot aan de hoogste rechter.

De officier van justitie beslist doorgaans binnen 6 maanden. De kantonrechter doorgaans ook binnen 6 maanden.

Dat betekent dat je (ruim) 12 maanden verder bent nadat er beroep is aangetekend bij de officier van justitie.

Bij het hof is er op dit moment een achterstand en kan het zomaar 24 maanden duren voordat er uitspraak wordt gedaan in een zaak. Je zit dan al gauw op 36 maanden. Aangezien u de boete toch al betaald hebt en u verder niets hoeft te doen (wij doen immers al het werk), vragen we u alleen geduld te hebben.

Ja, wij verzoeken u altijd de boete te betalen. Dit vragen wij, omdat we vaak naar de rechter moeten. De rechter behandelt de zaak alleen als de boete betaald is.

Als wij de zaak winnen krijgt u het geld teruggestort van CJIB. 

Wij hebben keuzes gemaakt in de wijze waarop wij u te woord staan. Telefonisch contact is uitsluitend mogelijk na een afspraak.

Voor vragen over nieuwe verkeersboetes, onze werkwijze, de status van uw aanmelding, kunt u ons bereiken via WhatsApp en de mail. Wij reageren meestal binnen een uur.

Heeft u de verkeersboete ingediend en van ons een ontvangstbevestiging ontvangen? Dan kunt u gerust de zaak aan ons over laten, wij vechten de zaak namens u aan en houden u op de hoogte over de voortgang.

De bezwaar en beroepsprocedures duren wegens drukte bij het CVOM helaas gemiddeld 12 tot 18 maanden. Het kan dus zijn dat u een tijd niets van ons hoort.

Uit onze ervaring blijkt dat ongeveer 30% van de boetes wordt vernietigd. 

Daarbij moet de kanttekening worden gemaakt dat de kans op winst afhankelijk is van de type zaak en de feiten en omstandigheden van het concrete geval.

De officier van justitie beslist doorgaans binnen 6 maanden.

De kantonrechter doorgaans ook binnen 6 maanden.

Dat betekent dat je (ruim) 12 maanden verder bent nadat er beroep is aangetekend bij de officier van justitie.

Bij het hof is er op dit moment een achterstand en kan het zomaar 24 maanden duren voordat er uitspraak wordt gedaan in een zaak.

Je zit dan al gauw op 36 maanden. Aangezien je de boete toch al betaald hebt en je verder niets hoeft te doen (wij doen immers al het werk), is enige geduld ook wel op zijn plaats. Je wilt uiteraard wel dat er goed naar jouw zaak gekeken wordt.

Als u besluit om de boete via ons aan te laten vechten verwachten wij het volgende van u.

1. Upload de boete via de website

2. Vul het formulier volledig in. Voeg eventueel bewijsstukken toe.

3. Wacht rustig af.